23. januar 2011

Treningsperiode

Det er lenge til ny konkurranse, og da får jeg tid til å prøve på litt forskjellig trening som jeg har trua på. Det er jo alltid spennende :-)

Det jeg skal gjennom av trening nå er mye rolig teknikk på lengdekasting, mye konkurransespesifikk presisjonstrening og endel styrketrening. Så nå blir det to uker der jeg ikke skal bry meg om de helt lengste kasta, men fokusere mere på teknikk. Jeg har klart å trene inn et bakkast og et framkast som ikke passer helt sammen, og jeg mister mye kraft i kastinga på det. Så nå må jeg bruke litt tid på å få retta opp det tullet der. Rett framover og rett bakover er tydeligvis ikke så lett som det burde være...

Nå som jeg ikke skal kaste så mye langt som jeg bruker å gjøre, går det også an å trene mye styrke ved siden av. Det gjør ikke så mye om jeg er ganske sliten i kroppen når jeg kun skal trene rolig med stang.

Presisjonstreninga må jeg jobbe veldig mye med. Jeg må prøve å bli kjent med det å kaste med flue på fortommen, og én bestemt fortom hele tida. Jeg må rett og slett gjøre ting så likt en konkurransesituasjon som mulig. Lengden og retningen er ikke så gæli, men flua oppfører seg ganske annerledes enn det en ulldott gjør. Men jeg trur detta er ting som det burde gå an å få gjort noe med ganske lett.

Da er det vel bare å dra seg ut og trene litt, så skal det vel gå an å få den flua til å oppføre seg litt ordentlig om en måneds tid :-)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar