15. januar 2011

Jeg tror jeg er klar nå...

Jeg hadde egentlig veldig lyst til å kaste konkurranser i fjor, men jeg valgte å vente litt for å bli mer stabil i kastinga mi og få litt mer sjøltillit og trygghet rundt det jeg gjør. jeg skal innrømme at har vært driiit kjedelig å sitte og se på kasteresultater i et år og lure på hvordan jeg hadde gjort det i forhold til de andre, men jeg tror det har vært riktig. Det er viktig med noen gode opplevelser med konkurranser i starten, og det tror jeg ikke at jeg hadde fått hvis jeg hadde starta i fjor. Nå er jeg klar for det her, det var jeg ikke da.

I morra tidlig smeller det.
Jeg har noen enkle tekniske arbeidsoppgaver jeg skal jobbe med under konkurransen. Det er viktig å ha for å glømme alt som skjer rundt. Jeg har såpass klart for meg hva jeg skal gjøre nå, så jeg tror det kommer til å gå greit. Jeg skal tenke kvalitet på hvert enkelt kast, og ikke slurve med noenting. Så blir detta så fint så :-)

Jeg skal i alle fall vite at jeg har gjort mitt beste når jeg drar hjem fra Tønsberg. Noe mer kan ingen forvente, hverken jeg sjøl eller noen andre.. Jeg gleder meg til å komme i gang. Nå syns jeg at jeg har venta lenge nok!

Håper at det blir noen flere på resultatlista i dameklassen enn det har vært de siste åra! Også har jeg jo et lite håp om på få kaste mot fjorårets verdensmester :-) Vi får se hvem som dukker opp, håper selvfølgelig på så mange som mulig!

Jeg har hatt en bra forberedelse i det siste. Jeg hadde siste kasteøkta i går og flua la seg stort sett mellom 31 og 32m. Et par kast la seg over 33m også. I presisjon så plasserte ulldotten seg veldig ofte midt i rockeringen, -til og med med venstra :-)

Sjøltilliten er bra om dagen, jeg kaster bare bedre og bedre, og jeg føler meg bra! Da gjenstår det bare en ting i morra: Å kose seg skikkelig og nyte hvert eneste lille sekund :-)

1 kommentar: