20. mars 2011

Oppsummering av 5#-cupen 2011

5#-cupen for i år er ferdig for min del så jeg tar en liten oppsummering.

Jeg satte meg ikke så veldig mange mål for 5#-cupen i år. Det skulle mest være en periode der jeg skulle kjenne litt på konkurransenerver og stjele noen småtriks fra de rutinerte kasterne. Jeg føler at jeg har lært en god del og nervene har jeg også fått kjent ganske godt på :-)
Det er første gangen jeg konkurrerer, så jeg bryr meg ikke så veldig mye om hvordan resultatene har blitt i år(prøver å ikke bry meg ihvertfall), men jeg har fått lære meg regla og fått prøve å kaste mens en dommer ser på, og jeg syns da jeg kom meg greit gjennom første cupen. Kastemiljøet er helt konge, og som fersking så har jeg blitt veldig godt mottatt av alle sammen. Alle de rutinerte kasterne har hjulpet meg mye og de er en dritbra gjeng!

Framover nå så skal jeg prøve å være noen hakk mer fokusert når jeg kaster. Jeg er litt for glad i å kaste i mange timer, og det er sjeldent at det er noe bra kvalitet på den siste delen av økta. Jeg tror jeg var inne på noe veldig riktig uka før cupen i Kristiansand. Det er bare å ta med seg det framover og trene bra. I tillegg må jeg lære meg å kaste med et par stenger til, det kan bli interessant. Jeg har tenkt litt den uka her og jeg har vel bestemt meg for å prøve å trene meg bra opp til NM, så får jeg se om jeg stiller opp når det nærmer seg. Det er 2 måneder og 8 dager til NM i dag, så det er vel bare å kaste seg i det og løpe ut og trene. Jeg har mye treningsjobb foran meg, men det er bare bra, for det er det jeg liker best i verden! :-)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar