5. mars 2011

Femmercup Tromsø

Kastinga i dag gikk ikke helt som den skulle. Jeg fik 17 poeng i presisjon og 29,7m og 31,5m i lengde.

Presisjonskastinga er det framgang på, men jeg hadde vel håp om å ta noen flere poeng der når treningene i det siste har vært veldig gode.

Lengdekastinga var stort sett håpløs fra begynnelse til slutt. At jeg fikk et kast på over 31m med sånn kasting er nesten utrolig. Jeg begynte å stresse fælt og gjorde ikke ting særlig bra teknisk.

Når jeg ikke gjør jobben min og slurver med arbeidsoppgavene så blir det ikke bra. Det er sånn det er, og også sånn det skal være. Jeg har en litt dårlig følelse etter dagen i dag, men jeg tror det er bra for meg å lære at ting ikke går av seg sjøl, man må jobbe for hvert eneste poeng. I Sørlandshallen neste helg holder det ikke å gjøre ting halvveis. Skal bruke neste uka på å rette opp lengdekastinga igjen og skal fortsette å trene veldig mye presisjon. Jeg veit jeg kan bedre enn det her!

Må også nevne Johnny sin fantastiske konkurranse i dag. Med 35,97m og 36,01m i lengde, 32 poeng i presisjon og 4 poeng i bonuskast så endte han opp med 107,9 poeng til sammen. Det er en frekk poengsum! :-)


Ser man bort fra kastinga så har turen til Tromsø vært veldig fin. Jeg starta med å se det fantastiske nordlyset fra flyet på turen oppover. Har også vært innom den kjente og kjære "Rorbua" og møtt sjølvaste Truls Svendsen :-)

Fin tur, dårlig gjennomført kasting, og veldig revansjelysten før neste helg!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar