14. mars 2011

5#-cup i Kristiansand

På søndag var det 5#-cup i Kristiansand. Det var en helt grei dag. Jeg har tenkt mye på denna konkurransen og hadde veldig lyst til å vise at jeg kan kaste godt, og jeg ble nok litt overivrig.

Lengdekastinga var helt grei, men ikke noe mer enn det. Det ble 32,0 og 31,8m. Det burde vært en meter lenger på begge kasta, men det er jammen fort gjort å stresse litt når man står der. Jeg syns jeg jobba bra med det jeg har hatt fokus på på trening i det siste, men må nok bare ha et par økter til før det sitter i konkurranse. 

Presisjonskastinga ble sånn passelig. Det ble 17 poeng. Det var litt vanskelig lys å kaste i, men det er min jobb å gjøre det beste ut av situasjonen uansett åssen forhold det er, så det er ikke noe å klage på. Jeg var bedre fokusert nå enn sist helg og klarte å glømme de rundt meg. Det er bra! Må nok rett og slett bare trene mere presisjon. 

Hyggelig dag i Sørlandshallen, og mye gode kastere. Sørlendinger er jammen ganske trivelige folk :-)

Nå skal jeg bruke noen dager på å finne ut om jeg skal kaste NM. Hvis jeg gjør det så kommer det til å bli dritmye trening framover mot det. Jeg har jo aldri kasta med noe annet enn 5#-cup utstyr, så det blir nok å henge fingra i. Men det som er så fint med livet er at man bestemmer helt sjøl hva som er mulig, og jeg tror at det er mulig å lære seg å kaste greit nok i NM øvelsene på et par mnd. Så jeg får se hva det blir til.



Treff i midten, 12 ganger på rad, på 3 min. Da er du god :-)


også skal du helst legge to kast over 36m i lengde på 3 min etterpå :-)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar