12. september 2011

Guideline-cup Fagernes

Fagernes har fått et helt nydelig kasteanlegg, det lå til rette for en fin konkurranse med en god del flere deltakere enn i Trondheim Ørret presisjon var gøy! Jeg persa med 18 poeng og kom faktisk til finalen i åpen klasse med en 5. plass. 46 poeng er jeg godt fornøyd med. Jeg følte meg mer rolig og tror jeg har finni en god presisjonsstang for meg i Dreamcatcher 9' #5. I finalen kom det litt mere vind og der sleit jeg litt mer, det var nok litt mer nerver også. Men finalen var en bonus og det er god erfaring å ha med seg. Ørret lengde satt litt bedre enn i Trondheim og jeg fikk 32m som beste og nest beste kast. Det holdt til en 4.plass og det ble finale der også. I finalen datt jeg ned en plass og hadde beste kast på 30,5m. Det var ingen kjempekast på de andre heller med litt kjeie forhold. Sjøørret lengde var greit. Jeg stressa litt for mye og fant ikke helt roa i kastinga mi. Tror jeg rett og slett hadde itt for lyst til å kaste laangt. Jeg glømte teknikken og begynte å tenke på meter i stedet. Det er dumt.. Laks lengde gikk som det bruker. Mye surr og slurv. Fikk et kast på 42m i siste kastet, ellers var det bare dårlig. Sammenlagt kom jeg på en 4. plass i åpen klasse. Det er jo morsomt Blir motivert av sånt! Fornøyd med helga. Håper å klatre opp blant topp 3 en eller annen gang. Og det er bare en måte å få til det på, nemlig å fortsette å trene godt, så kommer de gode resultatene ruslende etter hvert. Nå har jeg sett at det er mulig å komme høyt opp på lista. Meldte meg på NM spey også, bare for å prøve øvelsene. Det gikk som forventa; rævva Men moro å prøve, så nå er det bare å trene litt mer og håpe på litt framgang. Anita imponerte med bra spey-kasting. Kult med en idrett der jenter også kan være i nærheten av topp-plasseringer! Neste stopp: Oslo :-)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar