30. mai 2011

Oppsummering av NM


Jeg satte meg et mål om å kaste godt i ørret lengde, og ellers bare ha det moro og lære mest mulig. Øvelsen gikk egentlig veldig bra. 34m som lengste kast og 32,5m på det nest lengste er godkjent. 34m var et ganske godt treff, men jeg har mere å gå på.

Presisjonen var vel den øvelsen som ødela for meg i sammendraget. men det man ikke trener på blir man ikke god på. Jeg tapte 8 poeng i presisjon og det er ikke lett å hente inn mye poeng på lengde. Jeg fikk tre brukbare lengdeøvelser, men henta inn et halvt poeng for lite. Det er surt, men jeg hadde aldri trodd at jeg skulle være så nære i det hele tatt. Sommeren i år skal brukes til mye presisonstrening, så skal det bli fart på sakene utover høsten.

Sjøørret lengde endte med 36m som lengste kast og 35,5m på nest lengste. Jeg var veldig overraska over at det ble gull der. Jeg har tatt i den stanga maks 10 ganger og føler at jeg har myyyye å gå på teknisk.

Laks ble som forventa ikke veldig bra. Jeg surra mye med både teknikk, vind og skytelinekjærv :-) men jeg traff greit på et kast og det holdt til sølv, en halvmeter bak vinneren. Helt utrolig.

Helga ble bra utfra forutsetningene. Jeg gjorde det jeg hadde bestemt meg for, og klarte å slappe av mye mer nå enn før. Nå har jeg fått studert litt teknikker på de ulike øvelsene og fått mye nyttige tips. Det er bare å sette igang med sommertreninga. Til høsten skal det fly langt! men aller først venter noen dager med fisking, det går visst an å bruke fluestengene til det og :-)

Resultater fra helga finnes her :-)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar